SplitVision

KUND: SplitVision
KATEGORI: Nativekampanj
PERIOD: 2019


Nativekampanj i Borås Tidning och på bt.se.

Målet med kampanjen var att få upp intresset och kunskapen om ett öppet stadsnät.

Valet på nativeannonsering passade bra då det är ett mer komplext budskap som skulle presenteras.

  • ”Valet på native-annonsering passade bra då det är ett mer komplext budskap som ska presenteras.
    Effekten och läsvärdet har hjälpt oss på vägen mot vårt mål på ett bra sätt.”

    SplitVision ville sprida information och få upp intresset och kunskapen om ett öppet stadsnät.

    Länk till artikeln
    SplitVisions native-artikel på bt.se fick 1.153 visningar med en total lästid på 581 minuter. Borås Tidning har dagligen 83.000 läsare och enligt undersökningsföretaget RAM har nativeartiklar i morgontidning 55 procents läsning.
    ”Målet med kampanjen var att få upp intresset och kunskapen om ett öppet stadsnät. Effekten och läsvärdet har hjälpt oss på vägen mot vårt mål på ett bra sätt.”

    Pär Wrångemyr Försäljningschef SplitVision