Ulricehamns Tidning

Annonsera i Ulricehamns Tidning för hög trovärdighet
Annonser som ger effekt
Kapitalstark målgrupp

I relation till den stora mängden mediekanaler som finns, så har lokaltidningar en mycket stark ställning. Ulricehamns Tidning är den fjärde starkaste* papperstidningen i Sverige.

Styrkan tror vi beror på att vi enbart har nyheter härifrån. Lokala nyheter, lokalt familjematerial, lokala krönikörer, lokala teman och annonser. Vi är också kända för att ha ett starkt lokalt engagemang, vilket bidrar till att du syns ihop med ett varumärke som har högt förtroende. Även annonserna är en del av nyhetsflödet och välkomnas av de allra flesta i morgontidningen. Läsarna har betalt för att läsa innehållet i tidningen och tycker om och förväntar sig annonser.

* Med starkast menar vi den höga hushållstäckningen i utgivningskommunen.

Läs mer

  • UT:s läsare

    Läsare

    15.000 personer

    Hushållstäckning i Ulricehamns kommun

    60%

     Ålder

    Källa: Sifo Orvesto Helår 2019 samt TS 2019.

    Priser 2020


    Modul 68= 248×372 mm
    Begärd: 34.200 kr
    Textsida: 28.600 kr
    Bilaga: 34.200 kr

    Modul 64= 248×178 mm
    Begärd: 18.000 kr
    Textsida: 15.100 kr
    Bilaga: 18.000 kr

    Modul 38= 122×360 mm
    Begärd: 18.000 kr
    Textsida: 15.100 kr
    Bilaga: 18.000 kr

    Modul 34 = 122×178 mm
    Begärd: 9.700 kr
    Textsida: 8.200 kr
    Bilaga: 9.700 kr

    Modul 62= 248×88 mm
    Begärd: 9.700 kr
    Textsida: 8.200 kr
    Bilaga: 9.700 kr

    Modul 61= 248×43 mm
    Begärd: 4.850 kr
    Textsida: 4.100 kr
    Bilaga: 4.850 kr

    Modul 32= 122×88 mm
    Begärd: 4.850 kr
    Textsida: 4.100 kr
    Bilaga: 4.850 kr

    Modul 23= 80×133 mm
    Begärd: 4.850 kr
    Textsida: 4.100 kr
    Bilaga: 4.850 kr

    Modul 22= 80×88 mm
    Begärd: 3.300 kr
    Textsida: 2.800 kr
    Bilaga: 3.300 kr

    Modul 21= 80×43 mm
    Begärd: 1.750 kr
    Textsida: 1.500 kr
    Bilaga: 1.750 kr

    Modul 12= 38×88 mm
    Begärd: 1.750 kr
    Textsida: 1.500 kr
    Bilaga: 1.750 kr

    Specialplaceringar


    Månadens plugg, flera storlekar
    34.600 kr
    Läs nedan om månadens plugg

    Hörnet på Jobb- & företag.
    Halv modul 32B 122×65 mm

    2.420 kr/införande för 12 gånger

    Första sidan.
    Modul 62= 248×88 mm

    11.520 kr

    Första sidan.
    Modul 61 = 248×43 mm

    5.660 kr

    I annonspriset ingår produktionskostnad. Mindre än kvartssida 200kr. Kvartsida eller större 600kr.

    Jag är intresserad av att annonsera i UT!

    Kontakta oss!

    Eftertext

    Klicka på bilden för att se priser för eftertextsidor.

    Radannons företag

    41 kr/rad, max 6 rader 246 kr.
    Köp 3 införande betala för två.

    Månadens plugg

    Som pluggannonsör köper du alla tomma utrymmen som uppstår när UT inför varje utgivningsdag ”pusslar ihop” tidningen. Som pluggannonsör får du möjlighet att synas om och om igen under en hel månad. Pluggarna är av typen profilannonser. Du får ett okänt antal pluggannonser i varierande storlekar och du garanteras en annonsvolym motsvarande tre helsidor.

    34.000 kr/månad

    Lämna material

    Klicka här för teknisk information

    Platsannonser

    Klicka här för platsannonser

    Frekvensrabatt

    För annons som införes oförändrad 2 gånger inom 3 utgivningsdagar 50 % rabatt på 2:a införandet.
    För annons som införes oförändrad 3 gånger inom 6 utgivningsdagar 35 % rabatt på 2:a införandet.
    50 % rabatt på 3:e införandet.

    Gångerrabatt

    För annons som införes oförändrad inom ett år

    10–19 införanden 10 %
    20–29 införanden 25 %
    30–49 införanden 35 %
    50– införanden 50 %

    Föreningsrabatt

    20% rabatt

    Guider

    För Lunchguiden och Föreningsguiden – klicka här

    Tidningsannonser ger bättre effekt än någonsin

    Bättre obsvärden och fler positiva till annonsörer

    Mellan 2013-2018 har RAM mätt 4886 helsidesannonser i tidningarnas förstadel och något man kan fastslå är att observationen har ökat från 51 procent till 65 procent. Fler uppger även att de är positiva till annonsörerna.

    Några av förklaringarna kan vara:

    • Färre sidor per utgåva tillsammans med mindre packningsgrad av annonser ger bättre förutsättningar.
    • Längre lästid per tidning*.
    • Fortsatt mer positiv inställning till annons i morgonpress än många andra mediekanaler*.

    * Enligt Sifo Orvesto 2013 och 2017

    Jämförelse över tid

    Källa: RAM – Research and analysis of media.
    Baserat på mätningar i Sverige 2013 och 2018 av helsidor i tidningarnas förstadel.