PipeLife

KUND: PipeLife
KATEGORI: Rekrytering
PERIOD: 2017


Platsannonsering i flera kanaler för att få bra ansökningar och ökad medvetenhet.

Målet med kampanjen var att hitta en ny produktionsledare.

Man valde platsannonsering i lokaltidningar med hög räckvidd kombinerat med sociala medier.
Det har bidragit till både bra ansökningar och ökad medvetenhet om slutkund PipeLife och rekryteringsbolaget.

  • Print – två införanden i två tidningar

    Lokus Jobb

    Facebook och Linkedin

    ”Kampanjen hade stor genomslagskraft. Vi nådde ut till rätt personer och fick mycket respons under kort tid. Det här är första gången vid en rekrytering som det verkligen blev ”surr på stan”

    Med Borås och Ulricehamns Tidnings räckvidd och trovärdighet har vi fått väldigt bra respons på kampanjen och vill fortsätta att samarbeta med tidningen för framtida rekryteringar.

    Jane Tamminen
    HR-Chef, PipeLife Sverige