Annonsera i Ulricehamns Tidning

Annonsera i Ulricehamns Tidning – hög trovärdighet
Annonser som ger effekt
Kapitalstark målgrupp

I relation till den stora mängden mediekanaler som finns, så har lokaltidningar en mycket stark ställning. Ulricehamns Tidning är den fjärde starkaste* papperstidningen i Sverige.

Styrkan tror vi beror på att vi enbart har nyheter härifrån. Lokala nyheter, lokalt familjematerial, lokala krönikörer, lokala teman och annonser. Vi är också kända för att ha ett starkt lokalt engagemang, vilket bidrar till att du syns ihop med ett varumärke som har högt förtroende. Även annonserna är en del av nyhetsflödet och välkomnas av de allra flesta i morgontidningen. Läsarna har betalt för att läsa innehållet i tidningen och tycker om och förväntar sig annonser.

* Med starkast menar vi den höga hushållstäckningen i utgivningskommunen.

Läs mer

  • UT:s läsare

    Läsare

    17.000 personer

    Hushållstäckning i Ulricehamns kommun

    68%

     Ålder

    Källa: Sifo Orvesto Helår 2016 samt TS 2016.

    Tidningsannonser ger bättre effekt än någonsin

    Bättre obsvärden och fler positiva till annonsörer

    Mellan 2013-2016 har RAM mätt 3770 helsidesannonser i tidningarnas förstadel och något man kan fastslå är att observationen har ökat från 51 procent till 63 procent. Fler uppger även att de är positiva till annonsörerna.

    Några av förklaringarna kan vara:

    • Färre sidor per utgåva tillsammans med mindre packningsgrad av annonser ger bättre förutsättningar.
    • Längre lästid per tidning*.
    • Fortsatt mer positiv inställning till annons i morgonpress än många andra mediekanaler*.

    * Enligt Sifo Orvesto 2013 och 2016

    Jämförelse över tid

    Källa: RAM – Research and analysis of media.
    Baserat på mätningar i Sverige 2013 och 2016 av helsidor i tidningarnas förstadel.

  • UT:s Prislista

    För att skriva ut modulkarta med priser – ladda ner PDF från sidan.

     

    Specialplaceringar med priser och övrig information visas nedan.

    18A 28A 38A 48A 58A 68A
    18B 28B 38B 48B 58B 68B
    17A 27A 37A 47A 57A 67A
    17B 27B 37B 47B 57B 67B
    16A 26A 36A 46A 56A 66A
    16B 26B 36B 46B 56B 66B
    15A 25A 35A 45A 55A 65A
    15B 25B 35B 45B 55B 65B
    14A 24A 34A 44A 54A 64A
    14B 24B 34B 44B 54B 64B
    13A 23A 33A 43A 53A 63A
    13B 23B 33B 43B 53B 63B
    12A 22A 32A 42A 52A 62A
    12B 22B 32B 42B 52B 62B
    11A 21A 31A 41A 51A 61A
    11B 21B 31B 41B 51B 61B

Månadens plugg

Som pluggannonsör köper du alla tomma utrymmen som uppstår när UT inför varje utgivningsdag ”pusslar ihop” tidningen. Som pluggannonsör får du möjlighet att synas om och om igen under en hel månad. Pluggarna är av typen profilannonser. Du får ett okänt antal pluggannonser i varierande storlekar och du garanteras en annonsvolym motsvarande tre helsidor.

33.000 kr/månad

Gångerrabatt

För annons som införes oförändrad inom ett år

10–19 införanden 10 %
20–29 införanden 25 %
30–49 införanden 35 %
50– införanden 50 %

Frekvensrabatt

För annons som införes oförändrad 2 gånger inom 3 utgivningsdagar 35 % rabatt på 2:a införandet.
För annons som införes oförändrad 3 gånger inom 6 utgivningsdagar 35 % rabatt på 2:a införandet.
50 % rabatt på 3:e införandet.

Radannons företag

39 kr/rad, max 6 rader 234 kr.
Köp 3 införande betala för två.

Föreningsrabatt

20% rabatt

Guider

För Lunchguiden, Serviceguiden och Föreningsguiden – klicka här

 

För att skriva ut modulkartan med priser – ladda ner PDF nedan.