Content marketing med nativeannonser

Content marketing – när innehållet är viktigast
Bygg varumärke med storytelling

Ert innehåll som en naturlig del av plattformen

Nativeannonsering är en del av det bredare begreppet content marketing, som avgränsas genom det faktum att native alltid är betalt utrymme. Ni förmedlar ert budskap i berättelseform med innehåll som informerar, underhåller, engagerar eller utbildar kunden. En nativekampanj kan vara en viktig del i er content marketing-strategi.

Eftersom ni ger läsaren en berättelse, ger det mervärden utöver fördelarna med en viss produkt eller tjänst. Det är lättare att minnas bilder, namn och information när det sätts in i en berättelse. Det ökar chanserna till att kunden väljer just er. Din Nativeannons passar lika bra i tidningen som på webben.

På webben

Er text följer samma beteende som resterande innehåll på sajten och är utformad så att användaren upplever det som en naturlig del av plattformen. Innehållet är markerat som annons och med vilket företag som är avsändare. Se mer om hur det fungerar nedan.

I tidningen

Med en nativeannons i tidningen når du många och brett. Er text är utformad som en artikel men innehållet är markerat som annons och med vilket företag som är avsändare. Se exempel nedan.

Jag är intresserad av Nativeannonsering!

Kontakta oss!

Läs mer

  • Innehållet är viktigast

    Bra innehåll ger värde till ditt varumärke

     

    Ni förmedlar den känslan ni vill att era kunder ska få genom att ge er berättelse. När kunden har fått en känsla kopplat till ert företag leder det till ökad varumärkeskännedom och större chans att man väljer er vid köpbeslut.

    Vi hjälper dig

     

    Du har kunskapen och kan berättelsen om ditt företag och mycket om dina kunders behov. Vi kan hjälpa dig att hitta bra vinklar och skriva intressanta texter för din målgrupp.

  • På webben - så funkar det

    1. Artikelpuff

    Artikeln ligger i nyhetsflödet på startsidan i alla enheter – desktop, tablet och mobil. Den är annonsmärkt så att avsändaren framgår och den är i avvikande färg. Trovärdigt och snyggt.

    Nativekampanjer kan ofta ge dubbelt så många klick än displayannonser

    2. Artikelsida

    Egen artikelsida med samtliga publicerade artiklar. Den ligger fortfarande integrerad i sajten och kan delas och är sökbar. I artikeln placeras en eller flera länkar till er egen sida.

    Egen artikelsida med alla era nativeannonser

    På webben - Mätning och utvärdering

    Nativekampanjer kan ofta ge dubbelt så många klick än displayannonser.

    Ni får också längre tid med läsaren, då denne har visat intresse för er rubrik i artikelpuffen och därmed vill läsa hela artikeln. I genomsnitt får man strax över 2 minuter med läsaren.

    Under kampanjen mäter vi en rad olika parametrar som utvärderas med annonsören efter avslutad kampanj.

    Exempelvis:
    • Besök per artikel
    • Lästid per artikel
    • Trafik vidare till kundens hemsida
    • Delningar i sociala medier
    • m.m

    På webben - Funktioner som är likvärdiga en artikel

    Mest lästa artiklar

    Er annons behandlas som en redaktionell artikel och kan därför hamna i listan bland mest lästa artiklar.

    Rekommenderat för dig

    Er annons kan också, precis som vårt redaktionella material, hamna under rubriken ”Rekommenderat för dig”.

    Sökbar

    Er annons är också sökbar på vår sidas artikelsök – även efter kampanjtidens slut.

    Delningsbar

    Till skillnad mot traditionella digitala annonser är din Nativeannons delningsbar.

  • Nativeannons i tidningen

    • Här syns ditt företag i ett naturligt sammanhang. Våra läsare bor och verkar i området och är hungriga på historier kring lokala företag.
    • Lång tid med läsaren
    • Tydlig annonsmärkning
    • Faktaruta som drar uppmärksamhet
    • Citat eller utdrag ur artikeln skapar nyfikenhet

  • Priser och synlighet

    Våra nativeannonser exponeras på startsidan i alla enheter – desktop, tablet och mobil.

    20.000 kr/vecka för 100% av sidvisningarna*.

    *100% av sidvisningarna kan även uttryckas som 100% share of voice (sov) och betyder att din annons i snitt syns på alla sidvisningar.

    Produktion av nativeannonsen kan ske på två olika sätt:

    1. Innehållet produceras av annonsören själva (i samråd med UT annons).
    2. UT annons producerar innehållet, som då offereras separat utefter annonsörens behov och önskemål.
    UT har som ansvariga utgivare rätt att neka innehåll på sajten. Det framgår tydligt för läsaren att annonsören står för innehållet och att UT inte är avsändaren.